ارتودنسی-ارتودنسی و اعتماد به نفس

چهره افراد بر میزان اعتماد به نفس آن ها تاثیر مستقیمی دارد. هر گونه نا هنجاری در ظاهر افراد ممکن است باعث به خطر انداختن اعتماد به نفس آن ها شوند. دندان ها و فرم فک بیشترین میزان توجه را بر روی صورت دارد. اگر دندان های فرد نا مرتب باشد یا دچار بد شکلی فک باشد طرح لبخند زیبایی برای افراد به وجود نمی آورد.ارتودنسی و اعتماد به نفس رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

ارتودنسی چه تاثیری بر چهره افراد می گذارد ؟

یکی از اقداماتی که در جهت بر طرف کردن ناهنجاری های دندانی و فکی صورت می گیرد، ارتودنسی است. دستگاه ارتودنسی با قرار گرفتن بر روی دندان ها و با اعمال نیروی فشار خارجی باعث حرکت دادن دندان ها و فک به موقعیت صحیح می شود. قطعا زمانی که فک و دندان ها جابه جا شوند تغییری بر روی ظاهر فرد به وجود می آید. تغییر در فرم لب ها و بینی از جمله تغییراتی است که پس از انجام ارتودنسی در ظاهر فرد به وجود می آید. حتی در مواردی مشاهده شده است که افرادی که بینی های افتاده ای دارند بعد از درمان ارتودنسی فرم بینی آن ها نیز تغییر کرده و به سمت بالا کشیده می شود. در ناهنجاری های مال اکلوژن یا انواع بایت بیشترین تغییر را در فرم لب ها و بینی پس از اتمام ارتودنسی مشاهده می کنیم.

با وجود اینکه در طول درمان دستگاه ارتودنسی نمایان می شود اما در انتهای کار نتیجه اثر بخشی دارد. تنها کافی است طول درمان ارتودنسی را تحمل کنید حتی اگر از نمایان بودن دستگاه ارتودنسی خجالت می کشید اما بعد از آن مدت طولانی اطمینان دارید که دندان هایتان مرتب و ردیف هستند.

علت تغییر رنگ لثه چیست؟

آیا ارتودنسی موجب افزایش اعتماد به نفس می شود ؟

هر گونه تغییر بر روی ظاهر فرد چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی، اعتماد به نفس فرد را درگیر می کند. ارتودنسی به دلیل اینکه در جهت طرح لبخند زیبای فرد و ردیف کردن دندان ها انجام می گیرد، در نتیجه موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. یکی از نتایج درمان ارتودنسی زیبایی طرح لبخند و بهبود سلامت دندان هاست. هیچ گاه از انجام ارتودنسی تردید نکنید، اگر بدانید که بعد از اتمام درمان ارتودنسی از دندان های مرتب و سلامت برخوردار خواهید بود و همه مشکلات دندانی از جمله تکلم و بلعیدن و تنفس تان بر طرف می شود، سریع تر اقدام به درمان می کنید.

آیا عدم درمان ارتودنسی می تواند اعتماد به نفس فرد را به خطر بیاندازد ؟

به طور کلی بهم ریختگی دندان ها و مشکلات دندانی و فکی باعث می شود تا فرد تمایلی به لبخند زدن نداشته باشد. داشتن حس بد نسبت به ظاهر خود ممکن است فرد را کم هوش تر و نا توان تر جلوه بدهد همچنین در ارتباط بر قرار کردن با دیگران و روابط عاطفی خود دچار مشکل شود. حتی ممکن است در موقعیت های شغلی فرد نتواند مناسب ترین شغل را برای خود انتخاب کند. پس بهتر است تا قبل از ورود کودکان به جامعه و داشتن ارتباط گسترده تر اقدامات لازم ارتودنسی برای ردیف کردن دندان ها را انجام دهند.

به هنگام استفاده از دستگاه ارتودنسی چطور اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم ؟

زمانی که دستگاه ارتودنسی درون دهان قرار دارد اگر روی دندان ها قرار گرفته باشند نمایان می شود. اما در ارتودنسی به روش اینویزیلاین یا پشت دندانی نمایانی زیادی ندارند در نتیجه بیمار راحت تر می تواند با این دستگاه کنار بیاید. البته توجه داشته باشید باید ابتدا ناهنجاری دندانی شما مشخص شود و اگر این روش درمانی تاثیر گذار بود می توانید از آن استفاده کنید در غیر این صورت امکان استفاده از این روش بخاطر آشکار نبودن، ندارید.

آیا ارتودنسی کوتاه مدت امکان پذیر است؟

به ارتودنسی خود زیاد توجه نکنید، تمرکز بر روی دستگاه ارتودنسی و حساسیت بالا نسبت به اینکه ظاهر تان به خط افتاده است ممکن است روند درمان برای شما کند تر پیش برود و همراه با درد و ناراحتی باشد. به این نکته فکر کنید که بعد از اتمام ارتودنسی از دندان های زیبا و مرتب بهره می برید.

دیدگاه ها

2 پاسخ به “ارتودنسی و اعتماد به نفس”

  1. […] افزایش اعتماد به نفس و ارتودنسی را میتوان از جمله فواید دیگر ارتودنسی نام برد چرا که با داشتن چهره زیبا و دلنشین بر روی عزت نفس شخص تاثیرگذار است. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *