ترک های مویی دندان

ترک های مویی دندان ها در واقع خطوط عمودی هستند که بسیار نازک هستند و حتی ممکن است گاهی اوقات نتوانید به سادگی آنها را تشخیص دهید. وجود این ترک ها بر روی دندان های شما خطرناک نیست ولی ممکن است در آینده ای نزدیک بر روی زیبایی دندان های شما تاثیر گذار باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این ترک ها صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در خصوص آنها در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم علاقه مند به این موضوع هستید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به خوبی مطالعه کنید.

ترک های مویی دندان چیست؟

ترک های مویی دندان در واقع ترک هایی بسیار نازک هستند که بر روی دندان ها ظاهر می شوند، این ترک ها شاید در روزهای نخست هیچ تاثیری بر روی سلامت و زیبایی دندان های شما نداشته باشند و از آن جایی که هیچ دردی را نیز ندارند ممکن است حتی متوجه نشوید که چنین ترک هایی بر روی دندان های شما وجود دارند ولی با گذشت زمان خیلی راحت می توانید متوجه شوید که این ترک ها تغییر رنگ می دهند و در نتیجه این موضوع نیز زیبایی دندان های شما تحت تاثیر قرار می گیرد. معمولا ترک های مویی دندان ها بر روی دندان های جلویی ظاهر می شوند و به همین دلیل نیز شما باید توجه بسیار زیادی به آن ها داشته باشید و در صورت بروز چنین ترک هایی حتما باید سعی کنید که راهکار مناسبی را برای درمان آنها اتخاذ کنید. ما در ادامه این مطلب سعی می کنیم درباره این ترک ها بیشتر با شما صحبت کنیم بنابراین ما را همراهی کنید.

ترک های مویی دندان

 

چند نکته مهم درباره ترک های مویی دندان

درباره ترک های مویی دندان باید بدانید که این ترک ها هیچ گونه دردی را در دندان های شما ایجاد نمی کنند و باعث شکسته شدن بخشی از دندان شما نیز نمی شوند به همین علت نیازی نیست که درباره این موضوع نگرانی خاصی داشته باشید. ممکن است برخی گمان کنند که این ترک ها همان پوسیدگی های دندان هستند در حالی که به هیچ وجه این طور نیست و این ترک ها در واقع باعث آسیب رسیدن به دندان نمی شوند در حالی که پوسیدگی دندان ها می تواند در بلند مدت باعث به وجود آمدن آسیب های جدی در دندان های شما شود. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید درباره این ترک ها بدانید این است که مقاومت مینای دندان های انسان بسیار بالا است و به همین علت به صورت عادی دندان ها از به وجود آمدن چنین ترک هایی جلوگیری می کنند ولی با این حال شما هم باید مراقبت های لازم را در صورت امکان انجام دهید.

ترک های مویی دندان

چه عواملی باعث به وجود آمدن این ترک ها می شوند؟

عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند باعث به وجود ترک های مویی دندان ها شوند که ما در این بخش سعی می کنیم برخی از این عوامل را برای شما بیان کنیم. یکی از مهمترین دلایلی که باعث به وجود آمدن ترک های مویی دندان ها می شوند جویدن دندان ها است. در صورتی که شما هم جز افرادی هستید این عادت بد را دارید برای جلوگیری از به وجود آمدن این ترک ها حتما سعی کنید این عادت را ترک کنید. دندان قروچه کردن نیز عامل دیگری است که می تواند بر روی به وجود آمدن این ترک ها تاثیر گذار باشد. اگر شما هم از دندان های خود برای باز کردن وسایل مختلف استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم این عادت را ترک کنید چرا که به میزان زیادی بر روی به وجود آمدن ترک های مویی دندان تاثیر گذار است. از جمله دیگر عوامل نیز می توان به مواردی همچون ضربه زدن به دندان ها اشاره کرد.

ترک های مویی دندان

رفتن به دندانپزشکی یک عامل بسیار مهم برای ترک های مویی دندان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی به وجود آمدن ترک های مویی دندان تاثیر گذار باشد رفتن به دندان پزشکی است. معمولا زمانی که برای پر کردن دندان های شما دندانپزشکان به دندان های شما دریل می زنند این دریل زدن باعث می شود تا ترک هایی مویی در دندان های شما به وجود بیایند. البته توجه داشته باشید که این موضوع به آن معنا نیست که شما نباید به دندانپزشکی مراجعه کنید چرا که همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم این ترک ها به هیچ وجه برای دندان های شما خطرناک نیستند.

ترک های مویی دندان

چگونه این ترک ها را بپوشانیم؟

یکی از بهترین روش هایی که برای انجام این کار وجود دارد سفید کردن دندان ها است، همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم این ترک ها در واقع به آن دلیل باعث تغییر رنگ می شوند که آب و غذا در میان آنها قرار می گیرد و باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. بنابراین شما با لکه زدایی آنها به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید. پوشاندن ترک ها با مواد پر کردن دندان نیز می تواند یک روش بسیار کاربردی دیگر برای حل این مشکل باشد که باید توسط یک دندانپزشک انجام شود.

سلامت نیوز :: ممنوعیت صاحبان فنون پزشکی از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی ارتودنسی گمراه کننده

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *