طراحی لبخند
نقل قول دکتر داودیان درباره طراحی لبخند با ارتودنسی
نقل قول دکتر داودیان درباره طراحی لبخند با ارتودنسی

طراحی لبخند، اصلاح طرح لبخند و یا عبارتی همانند این‌ها در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است و تبلیغات در فضای مجازی به نحوی بوده که بیشتر مردم به اشتباه تصور می‌کنند اصلاح طرح لبخند تنها به معنی انجام اقدامات زیبایی دندانپزشکی مانند لمینت و کامپوزیت است، در صورتی که شاید بتوان گفت پیش از اصلاح فرم دندان‌ها، مهمترین قدم در داشتن لبخند زیبا ردیف بودن دندان‌ها است که این هدف مهم تنها با انجام درمان ارتودنسی امکان‌پذیر خواهد بود.


اصلاح طرح لبخند به چه معناست؟!

همانطور که می‌دانید اصلاح کردن به معنای بهبود و رفع نواقص و ایرادات است و زمانی که این کلمه در کنار طرح لبخند قرار می‌گیرد، از دید متخصصین دندانپزشکی به معنای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی است که سبب بهتر شدن رنگ، فرم و چینش دندان‌ها در هنگام خندیدن خواهد شد.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

چه ناهنجاری‌هایی با ارتودنسی درمان می‌شود؟!

داشتن دندان‌های مرتب و ردیف شده در کنار هم بیشتر از هر اقدام دیگری می‌تواند لبخند شما را زیباتر کند؛ همانطور که پیش‌تر گفته شد، با ارتودنسی می‌توان مشکلات نامرتبی دندان‌ها را برطف کرد. ناهنجاری‌هایی که با انجام ارتودنسی اصلاح طرح لبخند درمان شده و به لبخند زیبا منجر می‌شود عبارتند از:

انواع ناهنجاری هایی که با ارتودنسی طراحی لبخند اصلاح می شود
انواع ناهنجاری‌هایی که با ارتودنسی طراحی لبخند اصلاح می‌شود
  1. ازدحام و شلوغی دندان‌ها
  2. کج بودن دندان‌ها
  3. وجود فاصله زیاد بین دندان‌ها
  4. مدیریت دندان‌های نهفته و نیمه نهفته
  5. درمان و اصلاح ناهنجاری‌های فکی مانند عقب یا کوچک بودن فک‌ها 
  6. درمان و پیشگیری از نامنظم شدن دندان‌ها
  7. اصلاح موقعیت دندان‌ها و فکین یا پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها مخصوصاً در دوران کودکی

انتخاب بین ارتودنسی یا لمینت برای اصلاح طرح لبخند؟!

بسیاری از مراجعین برای اصلاح طرح لبخند خود گاهاً اصرار می‌ورزند که تنها به انجام اقدامات زیبایی مانند کامپوزیت و لمینت بسنده شود و چندان تمایلی به انجام درمان‌هایی مانند ارتودنسی نشان نمی‌دهند؛ دلیل این امر می‌تواند سن فرد و خجالت از داشتن براکت‌های ارتودنسی، طول درمان ارتودنسی و یا حتی ناآگاهی در مورد نتیجه طراحی لبخند با ارتودنسی باشد. این در حالیست که لازم است آگاهی فرد را نسبت به علت انتخاب درمان ارتودنسی برای طراحی لبخندی زیبا و همچنین نتیجه نهایی آن بالا برد و برای انجام یک اقدام دندانپزشکی درمانی و زیبایی درست او را متقاعد نمود.

ویدیو‌های قبل و بعد اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

برای بستن فاصله بین دندان‌ها ارتودنسی بهتر است یا لمینت و کامپوزیت؟!

در صورتی که فاصله و فضای خالی بین دندان‌ها بسیار زیاد بوده و همچنین در صورتی که فواصل بین دندانی به صورت غیر قرینه وجود داشته باشد، بهترین روش بستن این فواصل استفاده از روش ارتودنسی است. با اینکه ارتودنسی یک درمان زمان‌بر است ولی در نهایت دندان‌های شما را در محل صحیح خود قرار داده و می‌توانید از داشتن دندان‌های مرتب و لبخندی زیبا به صورت دائمی بهره ببرید.

از طرفی دیگر در صورتی که فواصل خالی بین دندانی کمتر از 3 میلی‌متر بوده و همچنین گاهاً این فواصل بین همه دندان‌ها نباشد، می‌توان به سراغ روش‌های سریع‌تر همانند لمینت و کامپوزیت رفت؛ تشخیص این مسئله و تعیین بهترین روش بستن فواصل بین دندانی و اصلاح طرح لبخند بر عهده متخصص ارتودنسی خواهد بود.

نقل قول دکتر داودیان متخصص ارتودنسی درباره تاثیر ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند
نقل قول دکتر داودیان متخصص ارتودنسی درباره تاثیر ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند

درمان بی‌دندانی با ایمپلنت یا ارتودنسی؟!

قطعا نداشتن یک یا چند دندان مخصوصاً اگر در بین دندان‌های جلویی باشد، می‌تواند تاثیر بسیار نامطلوبی بر زیبایی لبخند داشته باشد، در نتیجه لازم است که با روش‌های درمان بی دندانی که بهترین آن‌ها ایمپلنت است این مسئله درمان شود. حتی در صورتی که دندان‌های خلفی نیز از دست برود هم با حرکت سایر دندان‌ها نظم آن‌ها نیز دچار مشکل شده و در نتیجه همچنان نیاز به درمان و اصلاح طرح لبخند وجود خواهد داشت.

ارتودنسی به جای ایمپلنت

با وجود اینکه ایمپلنت دندان بهترین روش با طبیعی‌ترین ظاهر برای درمان دندان از دست رفته است، ولی در برخی از موارد با توجه به شرایط و وضعیت بیمار که توسط متخصص ارتودنسی تعیین می‌شود، می‌توان برای بهبود طراح لبخند بیمار، با حرکت دندان‌های طبیعی در ارتودنسی بدون نیاز به انجام ایمپلنت، فضای خالی دندان از دست رفته را پر کرد.

ارتودنسی برای ایمپلنت

در مواردی دیگر که با تشخیص متخصص لازم است فضای خالی موجود را با روش ایمپلنت پر کرد، ممکن است چینش و محل دندان‌های دیگر به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای ایمپلنت وجود نداشته باشد و در نتیجه باید در ابتدا با ارتودنسی، دندان‌های طبیعی فرد را حرکت داده و فضای مورد نیاز را ایجاد کرد تا بعد از دوره ارتودنسی کاشت دندان انجام می‌شود.

سایر ویدیوهای ارتودنسی و ایمپلنت در طراحی لبخند


درمان لبخند لثه‌ای با ارتودنسی

برخی از افراد که برای بهبود و اصلاح طرح لبخند خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند از نمایان شدن لثه در هنگام خندیدن آزرده خاطر هستند؛ داشتن لبخند لثه‌ای یکی از مشکلاتی است که می‌تواند سبب نازیبا شدن لبخند و کاهش اعتماد به نفس فرد شود. برای درمان این مسئله لازم است در ابتدا علت به وجود آمدن لبخند لثه‌ای از جمله تورم لثه و یا کوتاهی دندان‌ها و یا مشکلات فکی مشخص شود. در مرحله بعدی لازم است که با روش‌های مناسب از جمله ارتودنسی، جراحی لثه و بالا آوردن لثه و حتی جراحی فک این مسئله درمان شود.

ویدیوهای اصلاح لبخند لثه‌ای با ارتودنسی



مشاوره حضوری برای اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی در شمال تهران

در صورتی که ساکن مناطق شمالی تهران همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک متخصص ارتودنسی در شمال تهران جهت انجام اصلاح طرح لبخند را دارید، می‌توانید به کلینیک ارتودنسی دکتر داودیان مراجعه کرده و دوره درمان ارتودنسی خود را هر چه سریع‌تر شروع کنید.

مراحل ارتودنسی بزرگسالان و نوجوانان با عکس و فیلم

آدرس: تهران،شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد،ساختمان پزشکان منظرنژاد،طبقه 3، واحد 11

کلینیک ارتودنسی دکتر داودیان شریعتی

دریافت نوبت

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

مشاوره حضوری برای طراح لبخند با ارتودنسی در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، دکتر داودیان در غرب تهران نیز شعبه دیگری از کیلینیک تخصصی ارتودنسی دارد و در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام ارتودنسی اصلاح طرح لبخند خود به شعبه ستارخان کلینیک ارتودنسی دکتر داودیان مراجعه کنید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک ارتودنسی دکتر داودیان ستارخان

دریافت نوبت

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

در این مقاله از مجموعه مقالات دکتر داودیان قصد داریم به سوال اصلاح طرح لبخند چیست؟ پاسخ دهیم، طراحی لبخند معمولا به گروهی از درمان های زیبایی  گفته می شود که در نتیجه به تولید لبخندی جذاب و زیبا منتهی می شود. پروسه این عمل، لثه های ناهموار و بد فرم را اصلاح و مسائل و مشکلات دیگر دندان را رفع می کند.

همچنین این عمل می تواند به صورت قابل ملاحظه ای طول، عرض، رنگ و فرم دندان ها را تغییر دهد تا ظاهری جذاب و متناسب داشته باشید. هدف اصلاح طرح لبخند تنها برای زیبایی نیست بلکه در طول انجام پروسه اصلاح، جهت شناسایی مشکلات بازدهی، دندان ها معاینه می شوند.

در زمان های قدیم بیشتر دندانها به صورت سنتی و به دلیل آرام کردن درد دندان به دندانپزشکی میرفتند و از روش های زیبایی استفاده نمی کردند اما امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش روش های درمان زیبایی باعث شد که تعدادی از مردم را جذب کنند و از روش های به روز استفاده نمایند.

یکی از روش های درمان دندانپزشکی طراحی لبخند می باشد، طراحی لبخند یکی از روش های زیبایی است که تاثیر زیادی بر زیباتر شدن لبخند دارد و زیبایی در لبخند بیانگر هماهنگی بین اجزای صورت و شکل دندان می شود.

اصلاح طراحی لبخند

دندانپزشک زیبایی بایستی اجزا دخیل در طراحی لبخند را به درستی شناسایی و اصلاح نماید. واژه طراحی لبخند شامل مجموعه ای از درمان های زیبایی است تا لبخند زیبایی را برای مراجعه کننده به ارمغان آورد.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

برای اینکه بتوان یک لبخند بسیار دلنشین داشت باید فرد بیمار طبق مشکل خود مراحل مربوطه را طی نمایید، به طور کلی طراحی لبخند به 7 مرحله :

  1. سفید کردن
  2. کامپوزیت
  3. اصلاح خط لثه
  4. لمینت
  5. ارتودنسی
  6. ایمپلنت
  7. استفاده از روکش دندان

تقسیم بندی میشود که هر فرد با توجه به مشکل خود یک یا چند تا از مراحل را طی می نمایید. در ادامه قصد داریم تک تک این موارد مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها

ماده اصلی این روش پر اکسید هیدروژن می باشد که سبب اکسید شدن پیگمنت های ته نشین شده میان هرم های مینایی می شود و سبب می شود که نابود شوند. این ماده به بخش های تحتانی مینا در عاج رسوب می نماید. دو شیوه برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از لحاظ مراحل و هزینه متمایز هستند.‌
این کار در خانه و در کلینیک هم انجام می گیرد. در خانه معمولا وقت گیر است اما برآیند آن ماندگار تر است.بلیچینگ برای افرادی که به دنبال طراحی لبخند با صرف زمان بسیار کم هستند استفاده می شود و مناسب است.

اصلاح طرح لبخند-بیلیچینگ

کامپوزیت دندان

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند کامپوزیت و باندینگ دندانی می باشد. چنانچه دندان دستخوش شکستگی شده است و ظاهری ناخوشایند و زشت به لبخند شما بدهد می توان از این روش کاربردی استفاده کرد. هزینه مقرون به صرفه ای دارد و جهت  مسائل جزئی مانند شکستگی یا لکه دار بودن دندان مطلوب است.
باندینگ دندان  با مواد همرنگ از درمان های زیبایی دندان است که سبب جذابیت و زیبایی دندان ها می شود. کامپوزیت هم از موادی نظیر  سیلیکون دی اکسید یا کوارتز ایجاد شده است و با رزین سنتزی مقاومی بر روی دندان چسبیده می شود. کامپوزیت ها جهت پوشش دهی لکه ها، بازسازی شکستگی ها و تغییر رنگ دندان ها، مسدود کردن فاصله میان دندانی و ترمیم دندان پوسیده مورد استفاده قرار می گیرند.

ارتودنسی و اعتماد به نفس

به بیان ساده تری کامپوزیت یا لمینت دندان قابلیت برطرف کردن مشکلات زیبایی دندان را دارد. در این روش روکشی بر روی دندان ها قرار می گیرد و مشکلات ظاهری دندان از جمله:

  • خراشیدگی
  • کجی
  • تغییر رنگ

را پنهان می کند. در طول دو جلسه درمانی طراحی لبخند با کمک این روش صورت می گیرد.

طرح لبخند-لمینت دندان

اصلاح مشکلات فرم لثه یا خط لثه

چنانچه لبخند شما به نوعی باشد که میزان زیادی از لثه شما در زمان لبخند مشخص باشد و نسبت دندان ها به لثه ها در زمان لبخند زدن ناهماهنگ باشد به عبارتی خط لثه ای دارید و جهت ایجاد هماهنگی باید اصلاح خط لثه اعمال نمایید.

 در افرادی که طول تاج دندانهایشان کوتاه است و در حین لبخند و صحبت  مقداری از لثه ها دیده می شود از اصلاح فرم لثه برای طراحی لبخند استفاده می شود. در این روش با یک جراحی بسیار ساده و با بی حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لمینت انجام میشود و مشکلات فرد حل میشود.

طراحی لبخند-اصلاح لثه

لمینت دندان

لمینت دندان به پوسته های نازکی گفته می شوند که معمولا از مواد سرامیکی تولید شده اند و روی بخش جلویی دندان واقع می شوند. این روکش ها  همواره ۰/۵ الی ۰/۶  میلی متر قطر دارند. بدین جهت قطر این پوسته ها تقریبا ۱/۲ یک سکه و دو برابر پوست تخم مرغ می باشند.  این روش برای اصلاح طرح لبخند بسیار مطلوب است.

لمینت دندان

ارتودنسی دندان

از دیگر روش های اصلاح طرح لبخند می توان به ارتودنسی دندان اشاره کرد. متخصص ارتودنسی این روش را جهت برطرف نمودن کجی دندان، ناهماهنگ بودن دندان ها و برطرف نمودن فاصله میان دندان ها بکار می برد. ارتودنسی دندان به چند شیوه :

  1. ارتودنسی متحرک
  2. ارتودنسی نامرئی
  3. ارتودنسی ثابت
  4. و…

صورت می گیرد. چنانچه دندان ها در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته باشند یا اینکه کج باشند امکان دارد در زمان جویدن یا گاز گرفتن شما را با مشکل جدی روبه رو کند. با مراجعه به کلینیک ارتودنسی می توان مشکل اساسی را پیدا کرد و حتی می توان از هزینه آن مطلع شد. قابل ذکر است که دکتر داودیان به عنوان متخصص ارتودنسی نمونه میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

کاشت دندان یا ایمپلنت

ایمپلنت یا کاشت دندان برای کسانی که دندان های آن ها به هر علتی خراب شده و از بین رفته مناسب است. با پر نمودن جای خالی دندان با این روش می توان لبخندی خاص و جذاب داشت. این روش در حقیقت همان پایه های فلزی می باشد که  در زمان عمل جراحی معمولا در استخوان فک جاسازی می شوند.

طراحی لبخند-کاشت دندان

روکش دندان

جنس روکش دندان از سرامیک یا فلز می باشد که  به آن پروتز ثابت دندان هم گفته می شود. در حال حاضر جهت اصلاح طرح لبخند خیلی کاربردی است. چنانچه تاج دندان دچار پوسیدگی ، شکستگی یا … شده باشد این روش می تواند جهت تصحیح این صدمات بکار برده شود.
روکش دندان استقامت و ماندگاری زیادی داشته و می تواند باعث حفاظت دندان ها در مقابل شکستگی شود. این روش پوسیدگی دندان را به حداقل می رساند. برای اعمال این شیوه، نخست دندانپزشک از دندان ها قالب گرفته و آن را جهت تولید روکش به لابراتوار می فرستد. بعد از آن دندان پزشک آن را با چسب مخصوصی روی دندان ها می گذارد.

مزایای اصلاح طرح لبخند

در این قسمت قصد داریم در خصوص اینکه اصلاح طرح لبخند چه مزایایی دارد مطالبی را در اختیار شما بگذاریم. برخی از بهترین مزیت های آن عبارت است از:

  • این روش در جذابیت، زیبایی و تندرستی شخص اهمیت ویژه ای دارد.
  • دندان های یک دست، صاف، مرتب و رسیدگی به آنها سبب می شود دندان های شخص کمتر دچار پوسیدگی و صدمه شود و خیلی بیشتر از گذشته شخص به دندان های خود توجه کند.
  • یکی از مزایای اصلاح طرح لبخند این است که این جذابیت و ظرافت به جوانسازی شخص کمک می کند و شخص را جوان تر  و جذاب تر می کند.
  • اعتماد به نفس شخص افزایش می یابد  و خیلی بهتر از گذشته می تواند روابط اجتماعی با سایرین برقرار نماید.
  • از دیگر مزایای اصلا طرح لبخند ماندگاری آن است و سبب می شود دندان ها خیلی دیر تر نسبت به حالت قبلی دچار  پوسیدگی و خرابی شوند.

مزایای طراحی لبخند

انواع طراحی لبخند 

لبخند عاقلانه 

در این نوع طراحی لبخند لبه دندانهای قدامی در یک خط مستقیم قرار می گیرد.این نوع لبخند بیانگر هوش و بلوغ فکری است.

لبخند جوانی 

در این نوع طراحی لبخند دو دندان جلو به طور قابل توجهی بلندتر از دو دندان کنار خود هستند. این نوع لبخند بیانگر جوانی و جسارت شخص و گرمی و صمیمیت است. این نوع لبخند برای اشخاصی که لبهای برجسته دارند توصیه می شود.

لبخند اسپرت

در لبخند اسپرت دو دندان جلو بلندتر از دو دندان کناری است. این نوع لبخند نشانه غیر جدی بودن و غیر رسمی بودن فرد است.

عواملی که در انتخاب طرح لبخند موثر است

  1. انتظارات شخص
  2. فرم صورت
  3. سن
  4. جنس

دندانپزشک کلیه عوامل را بررسی خواهد کرد و طرح لبخند ویژه ای را بر حسب نیاز مراجعه کننده پیشنهاد می دهد.

هزینه طراحی لبخند

هزینه طراحی لبخند به عوامل زیر وابسته است:

  • دستمزد دندان پزشک
  • وضعیت فک و دندان
  • نوع درمان پیشنهادی
  • وضعیت بهداشت دهان و دندان فرد

هر چقدر برای طراحی لبخند به درمان پیچیده تری نیاز باشد هزینه درمان افزایش می یابد برای دریافت هزینه ارتودنسی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید. در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی با توجه به نیاز مراجعه کننده به درمان طراحی لبخند دستمزد مورد نظر خود را به صورت هر واحد دندانی اعلام می کند.

دیدگاه ها

5 پاسخ به “اصلاح طرح لبخند | تاثیر ارتودنسی در طراحی لبخند”

  1. پریناز گفت:

    سلام دکتر خسته نباشی اصلاح طرح لبخند لثه ای که میگن به ارتودنسی هم ربطی داره یعنی باید دندونارم جراحی کرد یانه فقط با بوتاکس حل میشه؟!

  2. reihaneh گفت:

    سلام وقت بخیر جناب دکتر داودیان شما اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت رو انجام میدید یا نه فقط موارد مربوط به ارتودنسی رو تحت پوشش قرار میدید ممنون میشم یه توضیحی راجب این مورد بدید

    • admin گفت:

      سلام
      ارتودنسی یکیس از راه های صاف و مرتب کردن دندان ها میباشد و نوع ارتودنسی بستگی به نوع ناهنجاری بیمار ، شدت بهم ریختگی دندان ها و همچنین سن بیمار دارد .بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا عکس های رادیولوژی خود را به واتساپ دکتر داودیان ارسال نمایید . ومقاله زیر را در خصوص اصلاح طرح لبخند مطالعه نمایید .

  3. یوسف خان گفت:

    سلام اقای دکتر وقت شما بخیر ببخشید من چون شهرستان زندگی میکنم میخواستم ببینم برای اصلاح خط لبخند میشه اینترنتی نوع ویزیت کنید و نوع درمان رو بهم بگید با هزینه که بعدش برای معاینه حضوری بیام؟

    • admin گفت:

      سلام
      لطفا برای مشاوره دقیق تر عکس نیم رخ صورت و عکس دندان هایتان را با موبایل همراه گرفته و به پشتیبانی تیم دکتر داودیان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *