ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟

وقتی صحبت از ارتودنسی رایگان می‏شود، منظور مشاوره رایگان است. در واقع مرکزی وجود ندارد که بتوانید از خدمات ارتودنسی به صورت رایگان استفاده نمایید. زمانی که اقدام به انجام ارتودنسی می‎کنید، در ابتدا باید شرایط دندان و فک مورد بررسی قرار گیرد. این مرحله از درمان معمولا در طی یک جلسه و به صورت رایگان انجام خواهد شد. در طی آن پزشک از روند درمان و طول مدت آن با شما صحبت خواهد کرد. همچنین گاهی اوقات لازم است تا برخی از دندان‎های سالم کشیده شوند. در اولین جلسه از درمان، توضیح کاملی در مورد آن داده خواهد شد. در مرحله بعد قطعا، در مورد پرداخت هزینه با شما صحبت می‎کنند.

در بیشتر موارد، کل هزینه ارتودنسی به صورت یکجا از بیمار دریافت نخواهد شد.  معمولا مقداری از آن که حدود نصف کل مبلغ است به صورت پیش پرداخت از فرد مطالبه می‎شود. الباقی مبلغ در طی اقساط پرداخت خواهد شد. این امر کاملا بستگی به توافق پزشک و متقاضی دارد.

ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟

آیا منظور ارتودنسی رایگان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی است؟

اگر در پی آن هستید تا با استفاده از بیمه تکمیلی، از ارتودنسی رایگان بهره‌مند شوید، باید بدانید که گاهی اوقات هزینه‎ایی که بیمه تکمیلی برای خدمات دندانپزشکی ارائه می‎کند، کفاف درمان‎های ساده آن را نیز نمی‌کند. به طور کلی به دنبال ارتودنسی رایگان نباشید. مطلوب‎ترین حالت برای انجام آن این است که شرایط پرداختی آسان‌تری  برای شما مهیا شود. شاید از خود بپرسید چرا برای ارتودنسی بیمه در نظر گرفته نمی‎شود؟ پاسخ چندان پیچیده‎ایی ندارد، مسئولین زحمتکش و دلسوز مردم، از آن به عنوان یک درمان زیبایی یاد می‎کنند، به همین دلیل زیر بار تعهدات آن نمی‎روند. این در حالی است که ناهنجاری در دندان، باعث بروز عوارض جدی خواهد شد. در مرحله اول،  فشردگی دندان‎ها حفظ بهداشت دندان را مختل خواهد کرد، این امر به راحتی باعث پوسیدگی دندان و التهاب لثه‎ها می‎شود. در مرحله بعد زمانی که دندان‎ها به درستی بر روی هم قرار نمی‎گیرند، جویدن غذا با مشکل روبرو می‎شود، در نتیجه فرد به مرور زمان با ناراحتی‎های دستگاه گوارش مواجه می‎شود.

کلینیک دندانپزشکی

آیا هزینه ترمیم و کشیدن دندان جهت ارتودنسی به طور جداگانه محاسبه می شود؟

در جلسه اول ارتودنسی معمولا دندان‎ها از نظر پوسیدگی بررسی خواهند شد. چنانچه نیاز به ترمیم باشد. باید قبل از انجام ارتودنسی انجام شود. هزینه کشیدن دندان‎ها و ترمیم پوسیدگی، به طور جداگانه با بیمار محاسبه خواهد شد.

آیا همه افراد نیاز به مشاوره ارتودنسی دارند؟

پاسخ این سوال، قطعا مثبت خواهد بود. فرقی ندارد متقاضی بزرگسال، کودک و یا نوجوان باشد. برای بررسی وضعیت فک و دندان بیمار، باید در ابتدا بررسی کاملی انجام شود. برای این منظور متخصص احتمالا از تست‎های تصویربرداری نیز استفاده خواهد کرد.

مقاله ارتودنسی

همچنین بخوانید:

ارتودنسی پلاستیکی

ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟

در اولین جلسه مشاوره ارتودنسی رایگان چه سوالاتی از پزشک باید بپرسیم؟

در اولین جلسه مشاوره ارتودنسی رایگان باید به دنبال پاسخ درستی برای سوال‎های زیر باشید:
• از چه روش‎های درمانی می‎توان برای ارتودنسی استفاده کرد؟
• کدام روش برتری دارد؟
• مزایا و معایب هر شیوه درمانی چیست؟
• کدم روش نتیجه بهتری خواهد داشت؟
• مدت زمان درمان چقدر است؟
• هزینه کل درمان چگونه محاسبه می‎شود؟
• نحوه پرداخت هزینه چگونه است؟
• در صورت بروز مشکل، مسئولیت پزشک تا چه حدی است؟

ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟
مقاله ارتودنسی

همچنین بخوانید:

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

در مشاوره رایگان ارتودنسی چه اطلاعاتی در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در جلسه مشاوره ارتودنسی رایگان در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت، نوع ابزارهای درمانی است. برای این منظور پزشک ممکن در مورد تکنیک‎های زیر با شما صحبت نماید.
استفاده از براکت‎های فلزی اولین و رایج‏ ترین نوع درمان خواهند بود. این ابزارهای ارتودنسی کمترین میزان هزینه را برای فرد خواهند داشت. مهمترین ایرادی که به این براکت‎ها گرفته می‎شود، شکل ظاهری آنها است. براکت‎های فلزی نمای ظاهری مطلوبی ندارند، به همین دلیل افراد به دنبال ابزارهای جایگزین خواهند بود. از جمله روش‎های جایگزین می‎توان به ارتودنسی سرامیکی و اینویزیلاین اشاره کرد. در این صورت نمای ظاهری دندان‎ها از حالت مطلوبی برخوردار است. این دو شیوه نسبت به براکت‎های فلزی هزینه بیشتری دارند. اما به طور کلی آن دسته افرادی که نیاز به اصلاحات جدی دندان دارند، به آنها استفاده از ارتودنسی فلزی پیشنهاد می‎شود.

کامپوزیت دندان

آیا در بزرگسالی می توان از خدمات ارتودنسی رایگان استفاده کرد؟

بهترین زمان برای ارتودنسی دوران کودکی است. در این زمان رشد استخوان‎های فک کامل نشده است و می‎توان با شیوه‎های درمانی مناسب اقدام به ترمیم آنها کرد. البته برای این منظور لازم است تا دندان‌های دائمی کودک رشد کرده باشد. در صورت وجود ناهنجاری، وضعیت فرد تحت کنترل قرار خواهد کرد.
اما اگر در بزرگسالی به فکر استفاده از خدمات ارتودنسی افتاده‌اید، باید بدانید که با محدودیت‎هایی مواجه خواهید بود. برای مثال رشد فک کامل شده و دیگر نمی‌توان در آن تغییری بوجود آورد. اما منظم کردن دندان‎ها در بزرگسالی انجام خواهد شد. این امر به نیز به میزان سلامتی دندان و لثه فرد بستگی خواهد داشت. چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید باید به پزشک خود اطلاع دهید.

در این میان لازم به ذکر است که کلینیک های کمی وجود دارند که به انجام ارتودنسی رایگان می پردازند. در صورتیکه در اکثر کلینیک ها حق ویزیت و مشاوره ارتودنسی نیز هزینه جداگانه خواهد داشت. از این رو مشاوره تخصصی و انجام درمان ارتودنسی زیر نظر متخصص ارتودنسی در مطب دکتر داوودیان نیز به صورت رایگان نخواهد بود. اما تمامی هزینه ها به صورتی تعیین شده است که برای مراجعه کنندگان مناسب باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *