ارتودنسی-بیماری های قلبی

اندام های داخلی بدن ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. سلامت دندان ها می تواند سلامت قلب و عروق و مفصل گیجگاهی فرد را تامین کند. جالب است بدانید که سلامت دندان ها تضمین کننده سلامت دستگاه قلبی عروقی است. پس هرچقدر در میزان بهداشت دهان و دندان کوشا تر باشید، در حقیقت قلبتان را تضمین کرده اید. در این مقاله قصد داریم  در خصوص ارتودنسی و بیماری های قلبی صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

ارتودنسی چه تاثیری بر روی بیماری های قلبی دارد؟

همانطور که ذکر کردیم اندام های بدن بر روی یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. درمان ارتودنسی نیز ممکن سلامت دستگاه قلبی عروقی بدن را تحت تاثیر قرار بدهد. به همین دلیل است که وقتی برای درمان نامرتبی دندان هایتان به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، پزشک متخصص از شما لیست دارو های مصرفی تان را می خواهد یا اگر بیماری دارید باید به اطلاع دکتر برسانید.

بیمارانی که به ناراحتی های قلبی دچار هستند معمولا خطر ابتلا به عفونت قلب یا اندوکاردیت در آن ها بیشتر است و ممکن است زندگی فرد را به خطر بیاندازد. زمانی که فرد می خواهد ارتودنسی را آغاز کند قبل از درمان ارتودنسی باید آنتی بیوتیک مصرف کنند. این کار برای این است که باکتری ها در جریان خون از طریق دریچه قلب به سایر بافت های قلب آسیب نرساند.

افرادی که دارای اندوکاردیت هستند و یا دریچه قلب مصنوعی دارند یا با مشکل پیوند قلب دست و پنجه نرم می کنند باید قبل از آغاز درمان ارتودنسی آنتی بیوتیک مصرف کنند.

افرادی که بیماری های قلبی دارند برای درمان ارتودنسی باید چه داروهایی مصرف کنند؟

مصرف آنتی بیوتیک قبل از ارتودنسی باعث می شود تا باکتری های خون به قلب نرسد. اما هیچ گاه نباید بدون تجویز متخصص ارتودنسی آنتی بیوتیک مصرف کنید. استفاده از آنتی بیوتیک برای افرادی که به بیماری های قلبی دچار هستند بیشتر در مورد جراحی لثه و ریشه دندان یا بافت های اطراف دندان مصرف می شود.

ارتودنسی با کشیدن دندان

علاوه بر موارد ذکر شده هنگامی که می خواهید دستگاه ارتودنسی را درون دهان قرار دهید یا قرار است دستگاه ارتودنسی تنظیم گردد استفاده از آنتی بیوتیک الزامی است. قبل از قرار دادن براکت ارتودنسی، بعد از خونریزی های لثه یا دندان، قبل از نصب دندان مصنوعی و تزریق بی حسی حتما باید آنتی بیوتیک مصرف شود.

موارد منع خدمات دندانپزشکی برای بیماران قلبی چیست؟

دقت کنید در برخی از موارد به هیچ وجه نباید خدمات دندانپزشکی یا حتی ارتودنسی صورت گیرد. اگر فرد دچار حمله های شدید قلبی شده باشد طی شش ماه حق درمان ارتودنسی یا خدمات دندانپزشکی ندارد.

معمولا افرادی که بیماری قلبی دارند وقتی دچار استرس می شوند با تنگی نفس و درد در قفسه سینه همراه هستند. این افراد اگر قبل از انجام ارتودنسی با تنگی نفس و درد همراه بودند نباید درمان را شروع کنند بهتر است ابتدا آرامش خود را به دست آورند و سپس اقدام به درمان کنند.

برخی از بیماران قلبی از باتری قلب استفاده می کنند. به هنگام ارتودنسی و خدمات دندانپزشکی نگران نباشند چون هیچ تاثیر منفی بر روند درمان ندارند. فقط به یاد داشته باشید که وجود باتری قلبی را به متخصص ارتودنسی اطلاع دهید و همچنین بررسی کنید که باتری هیچ تداخلی بین وسایل الکترومغناطیس کلینیک نداشته باشد.

چه افرادی بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند؟

طی تحقیقات انجام شده آن دسته از بیمارانی که مبتلا به انواع بیماری های لثه یا عفونت های لثه و دندانی هستند احتمال اینکه به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا شوند بیشتر است. در برخی از موارد مشاهده شده است که پوسیدگی های دندانی که ناشی از عفونت های شدید هستند ممکن است به قلب بیمار تاثیر بگذارد و موجب مرگ وی شود.

ارتودنسی و لاغری صورت

رابطه بیماری قلبی با دندان ها به صورت دو طرفه است. به این معنی که افرادی که بیماری های قلبی دچار هستند نسبت به دیگر افراد دچار مشکلات دندانی می شوند. بیماری لثه، خونریزی لثه و ریزش دندان در افرادی که ناراحتی قلبی دارند بیشتر از بقیه رخ می دهد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *