dasht laleh006 min

2024-08-27

مدتی بود که دکتر داودیان در فکر تغییر دادن و ایجاد تنوع در سفرهایشان بودند. تغییری که با فضای درمان هم مرتبط باشد. در همین اثنا ایده‌ی کامیونت سیار دندانپزشکی به ذهنشان رسید. با اینکه داشتن یک کامیونت سیار بسیار هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده است اما دکتر داودیان بی‌گدار به آب نزدند و تصمیم گرفتند تحقیقات مفصلی در این باره انجام دهند تا نهایتا بهترین تصمیم را بگیرند. از این‌رو شروع به مشورت با افراد متخصص در این زمینه کردند و نظر همکاران و حتی پرسنل را هم جویا شدند. استقبال زیادی از این ایده شد و دکتر را به عملی کردن آن ترغیب کرد.   در آستانه اندیشیدن به راه اندازی کامیونت سیار دندانپزشکی بود که دکتر داودیان از فعالیت گروه های خیریه دندانپزشکی مطلع شدند و تصمیم گرفتند از نزدیک این جریان را رصد کنند. همکاری کردن با این گروه‌ها فرصت خوبی برای دکتر داودیان فراهم آورد تا قبل از عملی کردن ایده‌اشان با این فضاها آشنا شوند و حساب‌شده عمل کنند. این برنامه به همت قرارگاه جهادی بهشت برگزار شده بود که آقای سیداحمدی عزیز از بانیان تلاشگر این مجموعه از دکتر داودیان دعوت کردند تا در این فعالیت خداپسندانه مشارکت داشته باشند. در این ویدیو خلاصه‌ای از آنچه دکتر داودیان در مدرسه‌ای واقع در ملارد -محل ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان- تجربه کردند را مشاهده می‌کنید.      

سفرنامه مهربانی دندانپزشکی دکتر داودیان به وقت تابستان

سفر مهربانی – ملارد استان کرج

 در ادامه سفر کوتاهی که دکتر داودیان به ملارد داشتند، دل به دریا زدند و تصمیم خود را مبنی بر «سفرهای مهربانی» قطعی کردند تا از طریق ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به مناطق محروم، ارادت خود را به مردم ایران نشان دهند.

سفر مهربانی – کرت‌آباد استان لرستان

اولین سفر از مجموعه سفرهای مهربانی تیم دندانپزشکی دکتر داودیان به کرت آباد، روستایی در استان لرستان بود که زحمت هماهنگی با نهادهای منطقه و اسکان تیم ایشان را «گروه جهادی بهشت» برعهده داشتند.

این سفر که با ماشین‌های آفرودی دکتر داودیان به همراه تمامی تجهیزات دندانپزشکی سیار آغاز شد، دکتر شاهان جولهر، دکتر سمیرا فتحی‌فر، دکتر علی روزبهانی و دکتر مونا آخوندی حضور داشتند.

دکتر داودیان اولین فعالیت خداپسندانه تیم خود را بسیار مفید و جذاب ارزیابی کردند و بی‌صبرانه در تدارک سفرهای بعدی به دیگر مناطق محروم ایران هستند.

سفر مهربانی – کوهرنگ استان چهارمحال‌بختیاری

سومین سفر مهربانی دندانپزشکی به منطقه دشت لاله چهارمحال و بختیاری جهت ارائه خدمت به عشایر زحمتکش کوهرنگ مورخ ۱-۴ شهریور انجام شد. 10 دندانپزشک و 6 غیردندانپزشک در این سفر سخت، با خودروهای آفرودی به میان عشایر بختیاری در دل کوه‌های زاگرس رفتند و با وجود تمامی محدودیت‌ها، از آب و برق گرفته تا محل خواب، خالصانه دکتر داودیان را همراهی کردند. در قالب 6 یونیت دندانپزشکی، خدمات کامل دندانپزشکی اعم از عصب‌کشی، ترمیم، جرم‌گیری و درمان‌های زیبایی به بیش از 200 نفر از مردم محلی و عشایر محروم ارائه شد. اعضای تیم دکتر داودیان در سومین سفر مهربانی، دکتر مجتبی جولهر، دکتر سمیرا فتحی فر، دکتر امید چکاوک، دکتر فرانک طهماسبی، دکتر سمیرا مصلی نژاد، دکتر ندا کریمی، دکتر پریسا حاصلی، دکتر پارسا نعمت الهی، دکتر علی رضایی نژاد، دکتر احمدرضا مرادی، آقای سعید سالمی، آقای محمد قهیه‌ای، خانم مهناز مجد، قای محمد زینلی، آقای مجتبی هاشمی، و خانم آرام نظری بودند.

سفر مهربانی – هزارکانیان استان کردستان

چهارمین سفر مهربانی دندانپزشکی به مقصد هزارکانیان کردستان در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه برگزار شد که در این سفر به بیش ار 176 نفر خدمات دندانپزشکی اعم از عصب‌کشی، پر کردن، جرم‌گیری، و ترمیم‌ ونیر و آمالگام ارائه شد.

در این سفر دوستان ذیل ما را همراهی کردند:

دکتر شیدا کوردی، دکتر نیلوفر محمدیان، دکتر امید چکاوک، دکتر شاهان جولهر، دکتر ریحانه ناظم، دکتر شکوفه کریمی، خانم مینا دانشمند، آقای علی جمالها، آقای محمد قهیه ای، آقای محمد زینلی و آقای ایمان

در پایان از دکتر خسروی، رئیس دانشکده دندانپزشکی سنندج که ترتیبات سفر به کردستان را میسر کردند کمال تشکر را داریم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *