ارتودنسی بهتر است یا لمینت

معمولاً همه افرادی که که می خواهند با ترمیم دندان های خود ظاهری زیباتر و جذاب تر داشته باشند، همیشه در انتخاب بهترین روش درمانی تردید دارند و این سوال در ذهن شان مطرح می شود که آیا ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟ به همین دلیل در ادامه این مقاله تصمیم گرفتیم که به بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب هر کدام از این روش ها بپردازیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین روش را برای زیباتر کردن ظاهر دندان های خود استفاده کنید.

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است که در ابتدا با ویژگی های هر کدام از این 2 روش آشنا شوید. در روش لمینت یک ماده ای بر روی دندان ها قرار داده می شود که این ماده باعث از بین بردن تیرگی، زردی و یا نامرتبی دندان ها می شود و به شما لبخندی زیباتر و جذاب تری را هدیه خواهد داد. در روش ارتودنسی در ابتدا پزشک متخصص از فک و دندان قالب گیری کرده و در مرحله بعد با استفاده از ابزار و لوازم مخصوص تلاش می کند که دندان های شما ردیف و مرتب کند که مدت زمان لازم برای انجام این کار بستگی به وضعیت دندان های هر فرد دارد.

روش لمینت بیشتر برای دندان هایی مناسب است که مشکلات جدی تری مانند شکستگی دارند. علاوه بر این برای درمان نامنظمی ها و فاصله های اندک بین دندان ها روش لمینت، روش مناسب تری خواهد بود.

مقاله ارتودنسی

همچنین بخوانید:

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

مزایا و معایب لمینت دندان

هر کدام از این روش ها به نوبه خود مزایا و معایب خاصی دارند که این عوامل بهتر بودن روش مورد نظر را تعیین خواهد کرد. اگر بخواهیم به مهمترین مزیت های روش لمینت دندان اشاره کنیم، باید بگوییم که این روش می تواند در مدت زمان خیلی کوتاهی شما را به نتیجه دلخواه تان برساند.

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

علاوه بر این در روش لمینت می توانید مواد مورد نظر را تا چند درجه روشن تر از رنگ دندان های خود انتخاب کنید.

برای انجام روش لمینت و به مخصوص لمینت سرامیکی به منظور درمان پوسیدگی های دندان ها نیاز است که سطح دندان ها تراشیده شود که این اقدام ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد.

روش لمینت نیاز به ترمیم دارد و ممکن است که بر اثر گاز زدن خوراکی های سفت دچار آسیب دیدگی شود که این عوامل از جمله معایب روش لمینت محسوب می شوند.

مزایا و معایب ارتودنسی دندان

یکی از مهمترین مزیت های روش ارتودنسی این است که با انجام آن می توانید از دندان هایی زیبا، ردیف و طبیعی بهره مند شوید. اگر شما دندان های سالم ولی نامرتب داشته باشید با انجام این روش فشار مساوی بر روی تمام دندان هایتان وارد می شود که این عمل از بروز خرابی و پوسیدگی های جدی دندان جلوگیری خواهد کرد.

این روش یکی از بهترین روش ها برای مرتب کردن دندان های افراد در گروه های سنی پایین محسوب می شود. چرا که این افراد بعد از انجام ارتودنسی و به دلیل داشتن دندان های مرتب و سالم می توانند به راحتی مواد غذایی را خورد کرده و به این ترتیب به بهبود مشکلات گوارشی خود کمک کنند.

برای داشتن دندان هایی مرتب و زیبا با این روش لازم است که مدت زمان بسیار طولانی را در انتظار بمانید که این مورد یکی از معایب روش ارتودنسی محسوب می شود.

علاوه بر این اگر در حین انجام این روش به رعایت بهداشت دهان و دندان خود بی توجهی کنید، پلاکت ها و سیم های موجود بر روی دندان ها باعث می شود که احتمال تجمع آلودگی در اطراف آنها و در نهایت پوسیده شدن دندان هایتان افزایش پیدا کند.

ارتودنسی و ورزش

ناگفته نماند که عدم رعایت توصیه های دندانپزشک بعد از انجام این عمل باعث برگشت دندان های شما به حالت اولیه خواهد شد.

ارتودنسی بهتر است یا لمینت
مقاله ارتودنسی

همچنین بخوانید:

ارتودنسی

مقایسه این 2 روش درمانی

اگر بخواهیم این 2 روش را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که از آنجایی که روش ارتودنسی براساس طبیعت دندان ها باعث بهبود وضعیت آنها می شود، نتیجه بهتر و مطمئن تری از روش لمینت دارا می باشد. اما روش لمینت نوعی عمل جراحی زیبایی بوده و باعث تغییر شکل کلی دندان ها می شود به همین ممکن است که در اوایل جراحی به دلیل دستیابی به نتیجه مطلوب خود از انجام آن رضایت داشته باشید اما در برخی از مواقع این رضایت مندی موقتی بوده و در آینده شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

مهمترین تفاوت های لمینت و ارتودنسی دندان

این 2 روش علاوه بر نحوه انجام تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند که یکی از مهمترین آنها هزینه می باشد. روش ارتودنسی در مقایسه با لمینت نیاز به هزینه بیشتری دارد اما از آنجایی که این روش یک روش درمان دائمی بوده و تنها با یکبار انجام آن می توانید تا آخر عمر از داشتن دندان های زیبا و مرتب نهایت لذت را ببرید، بنابراین هزینه آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *