مزایای درمان ارتودنسی با لیزر

ارتودنسی یکی از پرطرفدارترین خدمات درمانی و زیبایی دندان به شمار می آید. ارتودنسی با لیزر، یکی از روشهای انجام این درمان دندانپزشکی بوده و به دلیل ایجاد دوره های درمانی کوتاه تر، طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. این نوع از درمان علاوه بر هزینه‌های بالا، دارای مزایای بسیار زیادی بوده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به بررسی نحوه انجام ارتودنسی با لیزر پرداخته و از مزایا و معایب آن با شما سخن خواهیم گفت.

مزایای درمان ارتودنسی با لیزر

ارتودنسی دندان با لیزر چیست؟

ارتودنسی دندان با لیزر یکی از نوین ترین روشهای انجام این درمان بوده و در صورت تشخیص متخصص ارتودنسی پس از معاینه افراد، جهت از بین بردن فاصله های بین دندانی، بدشکلی های فک و اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از مهم‌ترین ویژگی های ارتودنسی با لیزر، کاهش طول دوره درمان بوده و امکان درمان و از بین بردن بافت های متورم و اضافی لثه را نیز برای بیماران فراهم آورده است.

لیزر مورد استفاده در انجام ارتودنسی با لیزر

لیزر بافت نرم از اصلی ترین لیزر های مورد استفاده در انجام ارتودنسی دندان با استفاده از دستگاه لیزر است. این نوع از لیزر ها جهت ایجاد تغییرات و درمان در بافت های نرم مانند لثه طراحی شده و می تواند در از بین بردن بافت های اضافی و موثر در بدشکلی های لثه موثر واقع شود.

مزایای درمان ارتودنسی با لیزر

آشنایی با مزایای انجام ارتودنسی با لیزر چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای ارتودنسی با لیزر، امکان برداشت بافت مزاحم لثه بدون نیاز به عمل جراحی و استفاده از بیهوشی است. انجام مراحل ارتودنسی بدون ایجاد درد و ناراحتی، کاهش مدت دوره بهبودی و درمان، کاهش خونریزی و ریسک ابتلا به عفونت های دهان و دندان و از همه مهمتر تعداد جلسات درمانی کمتر، از جمله مزایای مهم ارتودنسی با لیزر می باشند.

عادت مکیدن انگشت

مزایای درمان ارتودنسی با لیزر

استفاده از لیزرهای بافت سخت پیش از انجام ارتودنسی

در بسیاری از موارد، پس از معاینه دندانپزشک، احتیاج به برطرف نمودن پوسیدگی های دندانی، جرم گیری و یا برطرف نمودن شکستگی ها، پریدگی ها و ترک های دندانی می باشد. لیزر های بافت سخت جهت تراشیدن و برداشتن بخش های آسیب دیده دندان به ویژه مینای دندان مورد استفاده قرار گرفته و در تسریع روند درمان و بهبودی، کمک شایان ذکری خواهند نمود.

ترمیم سریعتر بافت لثه در ارتودنسی با لیزر

یکی از مزایای بسیار مهم و قابل توجه در انجام درمان ارتودنسی با دستگاه لیزر، کاهش ریسک ابتلا به التهابات لثه، خونریزی های ایجاد شده، درد و یا عفونت های خفیف تا شدید لثه و دندان می باشد، از این رو ارتودنسی با لیزر، منجر به ترمیم و بهبودی سریعتر بافت لثه در ناحیه تحت جراحی با لیزر گردیده و از ایمنی بالاتری برخوردار می باشد.

موارد کاربرد لیزر در ارتودنسی دندان

کنار زدن لثه از سطح دندان های نهفته، یکی از مهمترین موارد کاربرد لیزر در انجام ارتودنسی دندان می باشد. این کاربرد اهمیت بسیار زیادی داشته و از انجام عمل های جراحی، بیهوشی و ریسک خونریزی بالا، پیشگیری خواهد نمود.

اصلاح و تغییر شکل لثه، از بین بردن بافت اضافی جهت انجام مراحل بعدی و نصب انواع مختلف ارتودنسی در سطح دندان از دیگر کاربردهای لیزر در انجام ارتودنسی دندان بوده و تعداد جلسات مورد نیاز جهت مراجعه به دندانپزشک را کاهش خواهد داد.

چسباندن و جدا کردن براکت های ارتودنسی از سطح دندان ها، یکی از مراحل دردناک و آزاردهنده در درمان ارتودنسی دندان بوده که امروزه با استفاده از لیزر به آسانی و بدون ایجاد درد و ناراحتی انجام خواهد گرفت.

مزایای درمان ارتودنسی با لیزر

هزینه های ارتودنسی با استفاده از لیزر

پیش از هر چیزی باید توجه داشت که خدمات مختلف دندانپزشکی اعم از خدمات درمانی و زیبایی، شامل پوشش بیمه‌های درمانی نبوده و تمامی هزینه های ناشی از این خدمات بر عهده متقاضیان خواهد بود. هزینه انجام ارتودنسی با لیزر، بسته به وضعیت دندانها، بافت لثه و نیاز به برخی از اقدامات پیش از ارتودنسی، متفاوت بوده و توصیه می شود در این خصوص با متخصص ارتودنسی مورد نظر خود مشورت نموده و اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

فتوگرافی ارتودنسی چیست و هزینه آن چقدر است؟

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *