ارتودنسی-سردرد

سردرد های مکرر معمولا علت یک نوع بیماری است. هیچ گاه نباید از سردرد های مکررتان غفلت بورزید. همه ما سردرد را تجربه کرده ایم. سردرد های تنشی که با خوردن مسکن و کمی استراحت کردن به سرعت خوب می شوند. این نوع سردرد ها نگران کننده نیست. اما بعضی از سردرد ها هستند که حتی با استراحت کافی و مسکن هم خوب نمی شوند. این نوع سردرد ها را جدی بگیرید. باید هرچه سریع تر علت آن را بیابید تا سلامتی شما را بیشتر به خطر نیوفتد.

بیشتر از 300 نوع سردرد وجود دارد. که تنها 10 درصد از آن ها علتشان مشخص شده اند و ما بقی آن ها به سردرد های شایع معروف هستند. اما در این جا قصد داریم سردرد هایی را مورد بررسی قرار دهیم که ناشی از مشکلات فکی هستند.

سردرد های مربوط به مشکلات فکی کدام است؟

در برخی از موارد مشاهده می کنیم که زمانی که فرد به مشکلات فکی دچار باشد درد در ناحیه فک وی احساس می شود. زمانی که فرد از بیماری های لثه یا آبسه رنج ببرند معمولا به درد فک دچار می شود. خرابی دندان، شکاف دندان و دندان های آسیب دیده از جمله مواردی هستند که درد در ناحیه فک را به دنبال دارند. همچنین اگر دچار تصادف شدید شده باشید و به فک آسیب رسیده باشد آنگاه درد شدید در ناحیه فک احساس می کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده درد فک می تواند ناشی از سردرد های خوشه ای نیز باشد. اگر به همراه درد فک درد در ناحیه پشت یا اطراف چشم هایتان احساس کردید باید بدانید که علت آن سردرد های خوشه ای است که از نوع بدترین سردرد ها می باشد.

آفت دهان چیست و بهترین روش برای درمان سریع آفت دهان

مشکلات فکی سردرد های مختلفی را به دنبال دارد.

نسبت به مشکلات فکی بی توجه نباشید. رابطه دهان و دندان با انواع سردرد ممکن است برایتان تعجب آور باشد اما بهتر است بدانید که رعایت و حفظ بهداشت دهان و دندان سلامت سر را نیز تضمین می کند.

استرس مخرب ترین عاملی است نه تنها موجب به وجود آمدن سردرد های تنشی می شود بلکه درد در ناحیه فک را نیز به وجود می آورد. داشتن سردرد های تنشی که ناشی از استرس و نگرانی های عصبی هستند، همواره درد در ناحیه صورت و مشکلات فکی را به وجود می آورد.

مشکلات فکی عامل به وجود آمدن سردرد های میگرنی است.

طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که مشکلات فکی می توانند سردرد های میگرنی یک طرفه را برای بیمار به وجود آورد. مشکلات اکلوژن از موضوعات تخصصی دندانپزشکی است که به نحوه ارتباط دندان های فک بالا و پایین و طرز قرار گرفتن آن ها مربوط می شود.  هر گونه مشکل در این زمینه ممکن است درد هایی در ناحیه گیجگاهی و فکی را داشته باشد که در نهایت موجب بروز سردرد نیز می شود. این نوع سردرد ها به صورت میگرنی هستند. با درمان مشکلات اکلوژن سردرد های بیمار نیز رفع می شود.

برای برطرف کردن سردرد های ناشی از مشکلات فکی چه باید کرد؟

استرس و تنش های عصبی، فعالیت های فیزیکی سخت که باعث می شود فرد تمرکز زیادی داشته باشد و این تمرکز داشتن را با فشار آوردن به دندان های خود به دست می آورد، از عامل هایی است که موجب بروز سردرد های مختلف می شود. داشتن آرامش ذهنی و کاهش فعالیت های فیزیکی این امکان را به شما می دهد تا از سردرد های خود بکاهید. اما اگر از طریق درمان های خانگی یا استراحت مشکل سردردتان برطرف نشد بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا با درمان ارتودنسی مشکلات فکی تان را بر طرف کند.

ارتودنسی و حاملگی

چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟داشتن سردرد های خوشه ایی یا سردرد هایی که با مسکن آرام نشوند را باید جدی بگیرید. همانطور که گفتیم مشکلات فک و درد در ناحیه فک پایین، به علت عفونت یا خرابی دندان هاست، که در نهایت موجب سردرد می شود. گاهی هم ممکن است سردرد های شما بدون درد فک باشد در این صورت متوجه نشوید که مشکلات فکی علت سردرد هاست. اگر با مسکن و استراحت بهبود نیافتید باید حتما به متخصص مراجعه کنید.

درد چشم، زنگ در گوش، حرکات نا مرتب فک، صدا دار بودن فک به هنگام حرکت، درد گردن همگی از مواردی هستند که باید برای بر طرف کردن آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *