اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد روش های اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی اشاره کنیم اگر به دنبال این هستید که در مورد روش های اصلاح فاصله بین دندان ها اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. ممکن است که تمامی دندان های شما سالم باشد اما به دلیل این که در بین آن ها فاصله وجود دارد احساس رضایت و خوشایندی نداشته باشید البته مقصر شما نیستند اصولا دندان ها با فاصله زیاد از لحاظ زیبایی می تواند ناراحت کننده باشد.

اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

علت ایجاد فاصله دندان ها

دلایل مختلفی ممکن است سبب ایجاد فاصله بین دندان شما، ممکن است که یکی از دندان های شما از بین رفته باشد یا امکان دارد که اندازه دندان ها یکسان نباشد یا مهار لبی سبب ایجاد فاصله بین دندان ها شده باشد. مکیدن انگشت در دوران کودکی نیز ممکن است که باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود و حتی ریزش دندان های شیری و جایگزین شدن دندان ها دائمی هم در مواردی نمی تواند از بروز فاصله بین دندان های جلوگیری کند. در افراد بزرگسال نیز امکان دارد که بین دندان ها فاصله ایجاد شود که از جمله دلایل آن می توانیم به بیماری های لثه اشاره داشته باشیم. زمانی که با تحلیل استخوان فک روبه رو می شویم حمایت از دندان ها از طرف فک کم تر می شود لذا موجب ایجاد فاصله بین دندان ها خواهد شد.

اصلاح فاصله دندان ها

در برخی از موارد ممکن است که بین دندان های فاصله ایجاد شود این فاصله هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کارکردی دندان ها را دچار مشکل می کند زمانی که فاصله بین دندان ها زیاد باشد تجمع مواد غذایی در داخل آن ها سبب می شود که موجب ایجاد عفونت و همچنین پوسیدگی دندان های مجاور شود لذا ضروری است که فاصله بین دندان ها کم بشود و در مواردی نیز از بین برده شود. روش های مختلفی وجود دارد که از آن ها برای کاهش فاصله بین دندان ها می توان استفاده کرده که می توان به روش های ارتودنسی و بدون ارتودنسی اشاره کرد.

آشنایی با تجهیزات ارتودنسی

اصلاح فاصله دندان ها با ارتودنسی متداول و قدیمی است اما در حال حاضر روش های دیگری نیز وجود دارد که از آن ها برای اصلاح فاصله بین دندان ها می توان استفاده کرد. استفاده از بریس ارتودنسی و همچنین از روش های پرکاربرد در این زمینه هستند منتها مدت زمان زیادی برای کاهش فاصله بین دندان ها لازم است.

اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی

هرچند استفاده از ارتودنسی روشی متداول برای اصلاح فاصله دندان ها یا از بین بردن فاصله بین آن ها است اما تنها روش درمانی برای این مشکل دندانی نیست بلکه از سایر موارد از جمله ایمپلنت، باندینگ، ونیر و روکش دندان نیز می توان استفاده کرد.

اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از جمله روش هایی است که از آن برای اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی استفاده می شود، استفاده اصلی از ایمپلنت برای کاشت دندان است که جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های دائمی می باشد و از لحاظ کاربردی نیز بسیار طبیعی عمل می کند. کاربرد ایمپلنت دندان به منظور از بین بردن فاصله دندان ها در موارد خاصی انجام می شود برای مثال ممکن است که فاصله دندان ها بسیار زیاد باشد و یا ممکن است که بخاطر افتادن یکی از دندان ها بین دندان ها فاصله ایجاد شده باشد در این صورت ایمپلنت یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش و از بین بردن فاصله دندان های شما می باشد. جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم می باشد که با استفاده از عمل جراحی در فک قرار داده می شود و بر روی آن تاج دندان سوار می شود که از لحاظ عملکرد و شباهت به مانند دندان های طبیعی خواهد بود.

اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

باندینگ دندان

از باندینگ دندان نیز می توانید برای اصلاح فاصله دندان ها خود استفاده کنید، باندینگ دندان در مقایسه با سایر روش های اصلاح فاصله بین دندان ها از هزینه کم تری برخوردار است. کاربرد اصلی باندینگ برای رفع تراشیدگی دندان ها و همچنین ترک خوردگی می باشد و یکی از روش های پرکاربرد در دندانپزشکی زیبایی می باشد و نقش اساسی در اصلاح طرح لبخند دارد.

مراحل ارتودنسی

ونیر دندان

ونیر دندان نیز از روش های اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی می باشد، ونیرها می توانیم به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی کنیم. کاربرد اصلی انواع ونیز به منظور مرمت شکستگی ها دندان، یکسان سازی اندازه دندان ها و همچنین رفع بدرنگی آن ها می باشد. در حال حاضر از ونیر به عنوان یکی از مهم ترین روش های بدون ارتودنسی برای کاهش و بستن فاصله دندان ها یاد می شود که در بازه زمانی بسیار کوتاهی با استفاده از این روش می توانید فاصله دندان های خود را کاهش دهید.

روکش دندان

یکی دیگر از روش های اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی، استفاده از روکش دندان است، کاربرد اصلی روکش دندان ها برای پوشش دادن دندان های صدمه دیده است، اما از این روش برای بستن فاصله بین دندان ها و کاهش فاصله نیز استفاده می شود که نقش بسیار مهمی را در زیبایی دندان های شما ایفا خواهد کرد.

اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *