ارتودنسی بی رنگ

امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به ارتودنسی دندان های خود هستند ولی از رنگ براکت هایی که بر روی دندان ها استفاده می‌شود ناراضی هستند، ارتودنسی بی رنگ می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد باشد تا بتوانند به راحتی دندان های خود را مرتب کنند.
اگر شما هم جز افرادی هستید که از دندان های خود رضایت کافی را ندارید و قصد دارید که اقدام به مرتب سازی آن‌ها کنید توصیه ما به شما این است که حتما ما را در این مطلب همراهی کنید، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ارتودنسی بی رنگ صحبت کنیم و نکات مهمی را درباره آن برای شما بیان کنیم.

ارتودنسی بی رنگ

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

ارتودنسی بدون رنگ یکی از روش های ارتودنسی دندان است که در این روش از براکت های سرامیکی به رنگ دندان استفاده می‌شود و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا رنگ براکت ها بر روی دندان های شما خودنمایی نکند، ممکن است شما هم جز افرادی باشید که از رنگ براکت های خود خجالت بکشید، با استفاده از این روش شما به سادگی هرچه تمام می‌توانید مشکل خود را حل کنید و با کمترین خودنمایی اقدام به مرتب کردن دندان های خود کنید.
به طور کلی به این روش مورد پس نام های دیگری هم می‌دهند اسم هایی همچون؛

  1. ارتودنسی شفاف
  2. ارتودنسی شیشه‌ای
  3. ارتودنسی به رنگ دندان
  4. ارتودنسی سرامیکی
  5. ارتودنسی اینویزیلاین

در این روش تنها سیم هایی که براکت ها را به یکدیگر متصل می‌کنند قابل نمایش هستند که شما برای حل این موضوع نیز می‌توانید از متخصص ارتودنسی زیبایی دندان خود تقاضا کنید که از سیم هایی که دارای روکش سفید و همرنگ دندان هستند استفاده کند تا رنگ این سیم ها نیز کمتر دیده شود، این روش برای افرادی که کمتر به دنبال جلب توجه سایرین هستند می‌تواند بهترین روش برای مرتب کردن دندان ها باشد.

مزایای ارتودنسی بی رنگ چیست؟

استفاده از این روش مزیت های زیادی برای شما دارد، یکی از مهم ترین مزیت های آن همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم این است که براکت ها همرنگ دندان های شما هستند و در زمان لبخند زدن دیده نمی‌شوند مگر این که شخص در فاصله بسیار نزدیکی از شما قرار داشته باشد.
البته در این جا باید به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید و آن هم این است که با وجود این که این روش دارای طرفداران بسیار زیادی است ولی حتما باید سعی کنید که انتخاب نوع براکت را به پزشک خود واگذار کنید و برای براکت خاصی به او اصرار نکنید، دلیل این موضوع آن است که این روش می‌تواند معایبی را نیز داشته باشد که پزشک شما می‌تواند تمامی این موارد را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهد و بهترین انتخاب را برای شما داشته باشد.

کدام نوع درمان ارتودنسی برای من مناسب است

مهم ترین ویژگی های ارتودنسی بی رنگ

علاوه بر بدون رنگ بودن این روش از درمان دارای برخی دیگر از ویژگی های خوب است که باعث ایجاد محبوبیت در بین مردم و متخصصان جراحی دندان یا همان دندان پزشکان شده است که ما در ادامه این مقاله به معرفی برخی از آن ها می‌پردازیم؛

  • استفاده آسان در تمام طول شباله روز
  • تاثیر گذاری بسیار کمتر روی فعالیت های روزانه نسبت به مابقی جراحی ها
  • به راحتی می‌توان از مسواک و نخ دندان استفاده کرد

معایب ارتودنسی دندان به صورت بی رنگ

با وجود این که این روش امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد ولی باید بدانید که ارتودنسی بی رنگ دندان ها می‌تواند معایبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد، یکی از مهم ترین معایب آن این است که در بسیاری از موارد هزینه بیشتری را برای شما در پی دارد و شما برای چنین جراحی زیبایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستید.
قیمت ارتودنسی بی رنگ تنها عیب آن نیست و از دیگر معایب آن این است که ممکن است استفاده از این روش باعث شود که روند مرتب شدن دندان های شما بیشتر طول بکشد، این به دلیل است که استفاده از براکت های فلزی معمولا حرکت دندان ها را تسریع می‌کند و باعث می‌شود تا دندان های شما در بازه زمانی کوتاه تری مرتب شود.

 

ارتودنسی بی رنگ

قیمت ارتودنسی بی رنگ

به صورت کلی هزینه ارتودنسی بستگی به خیلی از عوامل متغییر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابت و مشخصی در نظر گرفت، این سوال اکثر افرادی است که از بهم ریختگی و زشکی دندان های خود رنج می‌برند و بدون شک همیشه دنبال بهترین متخصص با کم ترین هزینه هستند که بتوانند بهینه ترین نتیجه را از جراحی خود بگیرند.
به طور کلی قیمت ارتودنسی بی رنگ از ارتودنسی رنگی بیشتر است و دلیل اصلی این مورد خاص بودن براکت های استفاده شده در آن است، برای اطلاعات کامل راجب قیمت ارتودنسی نامرئی که کاملا متغییر است و نسبت به وضعیت دندان های شما مبلغ نهایی مشخص می‌شود می‌توانید به صورت رایگان با بخش مشاوره در تماس باشید و از تمامی قیمت ها اطلاعات کامل به دست بیاورید.

باندینگ در ارتودنسی

این روش بیشتر برای کدام افراد مناسب است؟

از آن جایی که براکت هایی که در ارتودنسی بی رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای ظرافت بیشتری هستند نیازمند مراقبت بیشتری نیز می‌باشند و به همین دلیل این روش معمولا برای کودکان مورد استفاده قرار نمی گیرد.
امروزه بیشتر افراد بزرگسالی که برای ارتودنسی دندان های خود مراجعه می‌کنند علاقه مند هستند تا از این روش استفاده کنند چرا که حضور در محیط کار و یا تحصیل با براکت های فلزی می‌تواند برای آنها کمی خجالت آور باشد.

ارتودنسی بی رنگ

نتیجه گیری

به صورت کلی برای ارتودنسی بی رنگ دندان ها باید به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب این روش را به دندانپزشک خود واگذار کنید، فاکتورهای بسیار زیادی هستند که شما باید با در نظر گرفتن تمامی آن‌ها اقدام به ارتودنسی دندان های خود کنید.
بنابراین برای این که بهترین روش برای مرتب کردن دندان های شما انتخاب شود به شما توصیه می‌کنیم که به دندانپزشک خود فشار نیاورید که این روش را برای ارتودنسی انتخاب کند، به این شکل می‌توانید به بهترین شکل ممکن دندان های خود را مرتب کنید.

دیدگاه ها

یک پاسخ به “ارتودنسی بی رنگ”

  1. ممنون بابت محتوای خیلی خوبی که آماده کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *