بریس پشت دندانی چیست؟

در این متن می خواهیم درباره بریس پشت دندانی و ویژگی های آن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. امروزه یکی از مهم ترین دانش های پزشکی جهان، علم دندانپزشکی می باشد. به دلیل آن که در جهان امروز، اکثریت انسان ها توجه زیادی به سلامتی و زیبایی دندان های خود دارند، علم دندانپزشکی از پیشرفت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ارتودنسی یکی از بهترین عملیات های دندان پزشکی است که به صورت های مختلفی انجام می گیرد. بریس پشت دندانی که نام دیگر آن، ارتودنسی لینگوال است، یکی از انواع ارتودنسی ها می باشد که دارای طرفداران ویژه و خاص خودش در جهان است. با ما همراه باشید تا در مورد بریس پشت دندانی و خصوصیات و مزایای آن، توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

بریس پشت دندانی و ویژگی های آن

استفاده از بریس پشت دندانی و یا همان ارتودنسی لینگوال، یک انتخاب بسیار خوب برای افراد می باشد. این نوع از ارتودنسی برعکس ارتودنسی های معمولی دیگر، فلز را در پشت دندان شما قرار می دهد و سبب می گردد که ارتودنسی شما به صورت پنهان در دهان شما باشد و توسط دیگران دیده نشود. استفاده از این مدل ارتودنسی برای کسانی که بزرگسال می باشند، بسیار مناسب است. برای کسانی که بزرگسال می باشند و دوست دارند که فلز های ارتودنسی بر روی دندان های آن ها دیده نشود، و همچنین نیازمند به یک ارتودنسی ثابت هستند تا درمان آن ها به خوبی انجام شود، استفاده از ارتودنسی لینگوال بسیار خوب و عالی می باشد. بهره گیری از این نوع ارتودنسی سبب می گردد تا افرادی که از موقعیت های شغلی خاصی برخوردار هستند و نمی خواهند که فلز های ارتودنسی درون دهان آن ها دیده شود، به آسانی دندان های خود را ارتودنسی نمایند. ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی هایی می باشد که دارای یک سری مزایا و یک سری معایب است. در ادامه درباره فواید و معایب این نوع از ارتودنسی، اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بریس پشت دندانی چیست؟

معایب ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال دارای یک مقدار معایب می باشد. از جمله عیب هایی که این نوع ارتودنسی دارد می توان به گران بودن آن اشاره نمود. بریس پشت دندان به دلیل آن که فقط مختص به دندان های شما ساخته می شود، و برای انجام این کار از دندان های شما اسکن گرفته می شود، از هزینه بالاتری نسبت به ارتودنسی های دیگر برخوردار می باشد. از دیگر معایب این نوع ارتودنسی آن است که به طور کامل پنهان نمی باشد. با وجود آن که این بریس ها به پنهان بودنشان شهرت یافته اند، اما همیشه هم پنهان نیستند. گاهی اوقات بیماران نیازمند به پوشیدن یک سری از نوار های لاستیکی و یا استفاده از کش های ارتودنسی هستند. این کش ها در قسمت لبه های زبانه و در ردیف های پایین و بابا قرار گرفته اند و تا حدودی قابلیت دیده شدن را دارند؛ البته افراد می توانند قبل از عکس گرفتن و غذا خوردن، آن کش ها را در بیاورند و پس از آن، دوباره آن ها را به دندان های خود متصل کنند. همچنین این ارتودنسی تا مدت کوتاهی سبب ایجاد تغییر در گفتار افراد می شوند، زیرا برخی از قسمت های پشت دندانی که جایگاه زبان هستند، توسط بریس ها اشغال می شوند. کسانی که از این نوع ارتودنسی ها استفاده می کنند باید از خوردن غذا های سفت، به طور جدی اجتناب نمایند تا به دندان هایشان آسیبی وارد نشود.

بریس پشت دندانی چیست؟

مزایای ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی های لینگوال دارای مزایای فراوانی هستند و از ویژگی های خوبی برخوردار می باشند. از جمله مزایای این ارتودنسی می توان به این نکته اشاره نمود که تقریبا، نامرئی می باشد. همچنین در این ارتودنسی، امکان گرفتن لکه در جلوی دندان، نسبت به دیگر ارتودنسی ها کمتر است. این نوع ارتودنسی به طور سفارشی و مخصوص دندان های شما ساخته می گردد و برای شما کاملا متناسب و خوب است. استفاده از این ارتودنسی، برای افراد مشهور و کسانی که نوازنده ساز های بادی مثل ساکسیفون هستند، بسیار مناسب و عالی است. همچنین با بهره گیری از ارتودنسی لینگوال، یک طیف وسیعی از مسئله های ارتودنسی درمان می گردد. استفاده از بریس های پشت دندانی، با وجود گرانی آن و عیب هایی که دارند، باز هم در مقایسه با مزایا و فوایدی که دارا می باشد یک انتخاب بسیار خوب و عالی است؛ به خصوص برای کسانی که جزو سلبریتی ها و افراد مشهور محسوب می شوند و یا شغل های بسیار مهم دارند و با افراد ویژه در ارتباط هستند.

بریس پشت دندانی چیست؟

تاثیر مسواک در ارتودنسی لینگوال

در بریس های پشت دندانی، امکان باقی ماندن ذرات ریز غذا بسیار وجود دارد و بیرون آوردن آن ها، کمی دشوار می باشد؛ به همین سبب است که افراد دارای بریس پشت دندانی هستند باید در مسواک زدن خود به میزان زیادی دقت نمایند تا روند ارتودنسی آن ها به خوبی طی گردد و از بروز یافتن پلاک ها و پوسیدگی های دندانی، جلوگیری شود.

بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی و نکات آن

بریس پشت دندانی یکی از نمونه های ارتودنسی در دنیا می باشد که برای یک سری از افراد، یک گزینه عالی و بسیار مفید است و سبب می شود که آن ها به آسانی و با خیالی آسوده، از این بریس ها بهره گیرند. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.

چسب ارتودنسی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *