اولین نشست ارتودنتیست های جوان

اولین نشست ارتودنتیست های جوان مورخ سی و یکم تیرماه نود و یک در سالن نوفل لوشاتو هتل استقلال با شرکت ۴۵ متخصص ارتودنسی از سراسر ایران برگزار گردید.

دكتر مسعود داوودیان متخصص ارتودنسی دبیر برگزاری این نشست روز چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: هدف از برپایی این نشست فرهنگ سازی برای تشخیص متخصص ارتودنسی از درمانگرهای فاقد صلاحیت است. در حال حاضر بیمارانی كه مشكلات ناردیفی دندان ها و ناهنجاری های فكی دارند بدون آگاهی کافی و تنها تحت تاثیر تبلیغات گمراه كننده، به هر تابلویی كه واژه دندانپزشك روی آن نوشته شده است، مراجعه می كنند.
وی خاطرنشان كرد: مراجعه به دندانپزشك غیر متخصص عوارضی به دنبال خواهد داشت و در برخی موارد نیز جبران ناپذیر است. این گونه فعالیت های زیر زمینی باید توسط وزرات بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی كه متولی سلامت در كشور است، كنترل شود زیرا ادامه این روند موجب پرورش درمانگرهایی می شود كه با اطلاعات نادرست و به دلیل نداشتن تخصص كافی در طولانی مدت به بیمار آسیب می رسانند.
به گفته وی در حال حاضر برخی از همكاران دندانپزشك بدون توجه به سلامت بیماران خود و شاید فقط با انگیزه درآمد بیشتر اقدام به درمان ناهنجاری های دندانی، فكی می كنند در حالی كه تخصص لازم را دارا نیستند ، از این رو جمعی از متخصصان ارتودنسی روز پنج شنبه در هتل استقلال گردهم آمدند تا مشكلات و مسایل مربوط به این معضل حرفه ای را بررسی كنند.

فرسایش و ترمیم مینای دندان