دندان های فاصله دار

امروزه شاهد این هستیم که بیشتر از هر دوره‌ای افراد به زیبایی و سلامت دندان خود اهمیت می‌دهند و به علت پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌ی پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی؛ روش‌های مختلف و زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به حل مشکلات خود یا پیشگیری از وقوع آن‌ها بپردازید. یکی از مشکلاتی که اغلب برای افراد بوجود آمده است و می‌توانید تأثیر بسزایی بر روی زیبایی و البته فیزیک افراد داشته باشد را می‌توان فاصله بین دندان‌ها دانست که با نام لاتین Diastema نیز شناخته می‌شود.

مشکلی که شاید برای شما سوالاتی در رابطه با آن بوجود بیاید که برای مثال علت رخ داد آن چیست و چه موردی باعث می‌شود که این اتفاق بیفتد؟ آیا مشکل ارثی است یا از بدو تولد وجود دارد؟ چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم و هزینه ارتودنسی دندان ها چقدر است؟ آیا درمان این خانه با روش‌های سرپایی ممکن است؟ در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهم‌ترین موارد در رابطه با این مشکل و نحوه‌ی درمان آن بپردازیم.

فاصله دندان بین دندان ها و درمان آن

فاصله بین دندان‌ها چیست؟

شاید برای شما نیز این سوال بوجود آمده باشد که در اصل فاصله‌ی بین دندان‌ها به چه معناست. همانطور که اشاره کردیم، فاصله بین دو دندان فضا با نام انگلیسی دیاستما نیز شناخته می‌شود. این مشکل برای بعضی از افراد باعث دردسر‌های فروانی می‌شود ولی بعضاً افرادی وجود دارند که با وجود این مورد، مشکل چندانی ندارند و حتی به درمان و اصلاح آن نیز فکر نمی‌کنند. حال اگر که شما به دنبال روش درمانی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

روش‌های درمانی فاصله بین دندان‌ها

همانطور که اشاره کردیم برای درمان این مشکل راه‌حل‌های مختلف و زیادی وجود دارد که هر کدام با داشتن فواید و مضرات خود، برای عده‌ای از افراد مناسب هستند. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر و معرفی کلی دو روش محبوب بپردازیم؛

درمان جلو بودن فک پایین یا عقب بودن فک بالا

ارتودنسی دندان های فاصله دار

اولین روش را می‌توان ارتودنسی دانست، روشی که توسط متخصص ارتودنسی و در بهترین شکل ممکن انجام می‌شود که می‌تواند نتیجه‌ای بسیار مثبت و مفید برای درمان فاصله بین دندان‌ها و بستن این فضا داشته باشد. در اصل مشکل فاصله‌ی بین دندان‌‌ها به صورت دو به دو می‌باشد و در طی روند درمانی ارتودنسی این فضای خالی به انتهای فک شما انتقال داده می‌شود که باعث پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.
همچنین قابل توجه است که به علت ذات درمانی ارتودنسی، مشکلات در این روش بسیار کم خواهند بود چرا که پس از اتمام روند درمانی چیزی به دهان شما اضافه نشده است و حتی ماده‌ای وجود ندارد که در طول زمان تغییر رنگ یا شکل دهد و شما را دچار مشکلات کند.

روکش دندان های فاصله دار

روش دوم استفاده از روکش دندان می‌باشد که در اصل در روند آن با استفاده از ماده‌ی سفیدی که به دندان‌های شما اضافه می‌شود، به حذف فاصله‌ی مذکور پرداخته می‌شود و در اصل فاصله با مواد بخصوصی پر خواهد شد. این روش برخلاف ارتودنسی دارای خطرات و مشکلات بیشتری است اما نیازمند زمان کمتری نیز می‌باشد.
در طول روند اجرای این درمان ممکن است که ماده سفید جدا شود، بشکند و یا تغییر رنگ دهد. لذا شما باید تمام حواس خود را جمع کنید تا از رخ داد مشکلات جلوگیری شود. همچنین اگر که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه آیا می‌توان دندان های فاصله دار را با ارتودنسی متحرک درمان کرد؟ هستید بهتر است با بخش پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و با مطرح کردن سوالات خود به پاسخ مورد نظرتان دستیابی پیدا کنید.

ارتودنسی فاصله بین دندان ها

علت فاصله افتادن بین دندان ها

شاید برای شما نیز این سوال بوجود آمده باشد که علت افتادن فاصله بین دندان‌ها چیست؟ چرا دندان های ما در طور زمان از یکدیگر فاصله می‌گیریند! در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر مواردی بپردازیم که می‌توانند علت رخ داد این مشکل باشند برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

• فرنوم بین دندان‌ها
  • وجود مشکلات در خط میانی دندان‌ها
  • عادات نامناسب و فاصله افتادن بین دندان‌ها
  • عدم تطابق طول قوس با دندان‌‌ها
دیپ بایت

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با دندان‌های فاصله دار و همچنین حل این مشکل بخصوص پیدا کرده باشید.
ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین اطلاعات در رابطه با این مشکل و روش‌های درمانی موثر آن بپردازیم. همچنین اگر که به دنبال کلینیک ارتودنسی یا کلینیک‌های پیشرفته برای انجام روش‌های درمانی مذکور یا رزرو وقت قبلی داشتید، برای انجام با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود را برای ما کامنت کنید تا دکتر داودیان در اولین قرصت پاسخ شما را بدهند.