کاربرد مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

کاربرد مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

بسیاری از ناهنجاری های دندانی به دلیل موقعیت نامناسب دندان ها است که لازم است از طریق درمان هایی مانند ارتودنسی اصلاح گردد. مینی اسکرو نیز یکی از ابزارهایی است که در طی درمان ارتودنسی و به تشخیص متخصص ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد تا بدون هیچ گونه درد و ناراحتی جابه جایی و اصلاح موقعیت ریشه دندان انجام شود. در واقع مینی اسکرو نوعی روش مینی ایمپلنت است و پیچی است که داخل استخوان فک قرار گرفته و به عنوان لنگرگاهی برای جابه جایی دندان ها به کار گرفته می شود.

از جمله اختلالاتی که می توان با به کارگیری مینی اسکرو به درمان آن ها پرداخت، می توان به مشکلاتی همچون اپن بایت، دندان کج، کاهش فاصله بین دندانی و یا بالعکس افزایش و ایجاد فضای بین دندانی اشاره نمود. استفاده از این روش در ارتودنسی به دلیل مزایای زیاد و عوارض کم می تواند به خوبی ناهنجاری های مربوط به فک و دندان های بیمار را بهبود ببخشد.

در این مورد دکتر داودیان از مینی اسکرو، به عنوان یک تکیه گاه، نیروی ارتودنسی را در جهت و زاویه مناسب جهت اصلاح موقعیت ریشه دندان ها به کار گرفته اند و می توانید نتیجه مطلوب بعد از فرآیند ارتودنسی را مشاهده نمایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *